lördag 30 oktober 2010

Trädgårdsmöbler


Idag på Elsa dagen tänker jag på min mamma!Hon har varit borta i många år, men jag fick en liten trädgårdsgrupp efter henne vid bodelningen, den gruppen har jag börjat renovera.
Trävirket blir bara inoljat, jag vill ha kvar märkena, tror att Sigvard har rensat någon abborre på det bordet. Jag kan riktigt höra o se reaktionen från mamma när märkena kom på bordsskivan.
Minnen dyker upp i mitt huvud, när vi hälsade på i stugan o hårdstekt abborre väntade på bordet, vi slogs om bitarna. Minnen kommer också när vi drack kaffe runt detta bord med en vaxduk med jordgubbar på! Därför vill jag inte putsa bordets yta, jag vill ha kvar alla minnen. Benen ska faktiskt målas, nu är det härliga tider att renovera när det regnar ute o man kan krypa ner i källaren o minnas o drömma.

Inga kommentarer: