onsdag 2 februari 2011

Stomp



Lena stomp
5 dl fil
1½ dl sirap
2 tsk salt
2 tsk bikarbonat
2 tsk krossad anis
2 tsk fänkålsfrön
11 dl rågsikt

Så här gör man:
Blanda alla ingredienser i matberedare till lämplig konsistens.
Eventuellt behöver man komplettera med lite vetemjöl.

Kavla ut degen till tunna kakor med vanlig kavel.
Slutkavla degen på båda sidorna med krysskavel.

Grädda tunnbrödskakorna i torr stekpanna på medelvärme på båda sidorna.
Det ska alltså inte vara smör i pannan.

Lycka till



Du som är läsare!
Du tror säkert att jag har gått i ide!
Eller hur?
Nej inte riktigt, men det har varit en aktiv tid, jag har massor av uppdrag, alla dessa ska redovisas, handlar om bokföring så jag har suttit vid datorn i veckor!
Nu kan jag börja slappa igen!
Ska nu försöka hitta tillbaka till bloggen, jag har massor att berätta.
Kram o roligt med en titt

Inga kommentarer: