söndag 25 december 2011

Julen 2011

Tiden går fort! Vi har nu bott 3,5 månader i Karlstad.
Julen är kommen och vi har träffat alla mina barnbarn, stora som små!
Det är härligt att se dem,
de utvecklas till mycket fina personer alla
sex barnbarnen.
Jag har snart lagt 2011 bakom mig, det har varit ett
år med mycket arbete, men livet väntar kanske på roliga äventyr om
vi går runt hörnet.


Mitt yngsta barnbarn är 7 år, hon har som sjuåringar har,
kloka ord o funderingar i sig!
Hon har skrivit verser till sina tre syskon, som man kan fundera över.
Vacker som en kung!
Mjuk som snö!
Mjuk som en igelkott!
Mjuk som en myrstack!
Alla verserna innehöll många fina ord.
Mjuk som en myrstack, kan tyckas vara hårt, men tänker man efter
så skulle man nog landa mjukt o alla myrorna skulle nog ta hand
om personen som landade där, det skulle nog dofta skogen, man skulle få
ljus runt sig för myrstacken är alltid vänd mot söder. Det skulle nog alltid
finnas någon där för det finns massor av arbetare runt, samt en drottning.
Naturligtvis fick jag en mycket fin ängel, som hon har gjort till mig.
Den kommer att visa vägen en tid framöver.

I dag på juldagen har vi varit ute och cyklat, det är ett nytt sätt att se
vårt fina Karlstad! I dag var det till det gamla flygfältet, utefter Klarälven.

Inga kommentarer: