lördag 27 mars 2010

Plus o minus




Tomatfröer är satta! Vi som är trädgårdsintresserade går på allt, för att få fina plantor!
Ett litet miniväxthus är inköpt och små frön är planterade, nämligen körsbärstomater.
Det har kommit upp små plantor, ska försöka vattna o pyssla, detta tillhör plussidan.
Minus i kanten är att vi flyttade ut fikonträdet på altan, det har frusit!
Plus är att vi eldar och eldar i vår nyinsatta kamin, vintern vill aldrig sluta, och min värk i kroppen känns av.
Men ........jag har också hunnit städa lite mera i källaren o där hittade jag gamla vävnotor. Lite stolt över mig själv är jag då jag har kunnat räkna ut både åtgång på varp o inslag till en pläd, men det är många år sedan kanske 25 år! Oj vad tiden går.
Nu längtar jag efter våren!

2 kommentarer:

Madame C sa...

Attans vad taskigt att fikonet frös! Det såg ju så himla härligt ut i uterummet:(
Ha det gott i alla fall,
Charlotta

Granne med Selma sa...

När jag sätter tomatfrön så blir mina plantor rangliga och veka... Och tomaterna spricker - OM det händelsevis råkar bli några tomater... Har du några tips till mig som inget växthus har ?

Kram och Gla Påsk Mostra mi