måndag 24 maj 2010

Välkommen


Jag önskar Anna och Oskar till vår trädgård.
Vi har köpt två plantor av minikiwi som vi planterat vid den nya pergolan.
Jag råkade titta på ett trädgårdsprogram där de visade minikiwi, jag tyckte det såg spännande ut, och vi köpte plantor.
Det skulle naturligtvis vara både en Anna o en Oskar, men det kommer säkert att bli bra, på vår södervägg, vid pergolan.
Annars är det inte tid för att sitta vid datorn för vi bara njuter o planterar!
Trädgården är nu full av både olika blommor o massor av färger.
Tillsammans med kaffekopp o rabarberkaka, känns det underbart.

3 kommentarer:

Madde sa...

Minikiwi har stått på "måste ha"-listan i nåt år nu, så jag är mäkta avundsjuk på dig! Så fort vi får vårt utedäck med högt staket+pergola är du inte ensam om att ha dessa små dyrgripar ska jag lova! Till dess suktar jag och väntar med spänning på rapport senare hur de sköter sig. :)

Mia sa...

Jag skaffade en Anna, en Oskar och en Paula för knappt två år sedan och redan förra året fick jag smaka dess frukter. De blir som små vindruvor eller kanske som krusbär. Väldigt söta och goda då de är riktigt mogna. :)

Anonym sa...

Minikiwi låter mycket spännande.
Hoppas på frukter som Mia har fått på sitt "par"