torsdag 28 oktober 2010

Trädgårdskurs



Vilken energi!Onsdag kväll var vår start på trädgårdskursen, jag hade förberett med historiska bilder från vår trädgård på Lövstigen. Berättade att vi plockat bort några häckar, gjort nya rabatter,som fått namn, hur vi dränerat o byggt till. När man börjar att sumera 10 år kommer man fram till att det hänt ganska mycket.
Alla i gruppen var vana odlare, vi kommer nog att byta många erfarenheter, samt att ha en längtan till trädgårdens planering. För där var vi alla lika, vi ville mycket.
Vi pratade om pioner, alla fick något drömmande i sina blickar, jag tänkte på besöket på pionodlingen o vill genom bilderna förmedla mina drömmar till dig.
Har ni tänkt på att det finns 5 fredagar, 5 lördagar och 5 söndagar i oktober!
Vad ska vi göra med all denna tid?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så härligt det låter! Måste vara fantastiskt att få gå på kurs hos dig:) Synd att du bor så långt bort från mig;)
Ha det gott,
Charlotta

Majsan sa...

Så trevligt att läsa din blogg! Javisst är det härligt med pioner,nu har jag 36 st olika sorter,och de flesta är köpta från Guldsmedsgården via postorder.
Så synd att det är så långt till dig, annars skulle jag gärna ha hängt med på trädgårdskursen!

Du får göra reklam för bloggen på facebook!?

Ha det så bra, goa Lena!
Kram UllaMay

Anonym sa...

Lycka till med kursen Lena. Att få uppleva dessa pionfält var en dröm som gick i uppfyllelse. Den gör att man klarar vintern lättare. Kram från Anette.