söndag 6 september 2009

Majs


I dag har jag skördat 10, TIO stycken MAJSKOLVAR!
Tänk att en liten fröpåse kan växa och bli majskolvar, trots den regniga sommaren som varit.
Det tycker jag är roligt.
Jag hade satt dem i pallkragar bakom "Bönhuset" vid komposten, som vanligt har jag brist på jord för jag har ju sådan odlarlust, så jorden var halvfärdig från komposten.
Jag trodde nog inte att det kunde växa till majs.
Men nu har jag skördat o vi har gnagat kolvar till kvällsmat.
Gissa om smak o doft kändes bra?
Det finns inte en enda droppe bekämpningsmedel, allt är genuint!
Vilken känsla.
Jorden flyttade jag till jordgubbspyramiden, för i den hade jorden sjunkit, min dröm är att ha några kubik jord att jobba med, för idéer har jag och jag vill odla mer.

1 kommentar:

Britt sa...

Vad jag blir avis, Majs var något jag tänkt att plantera men glömde helt bort. Får ej glömmas till nästa år//Britt