lördag 12 september 2009

Pumpa o plommon



Skördetider i vår trädgård!
Visst är det underbart att kunna gå ut o plocka massor, i dagarna har jag skördat prydnadspumpor, har lagt dem i skålar, ställt in dem på bordet så vi kan se roliga former o färger. Hoppas att de håller sig så fina som de är idag.
Viktoria-plommon-trädet är överfullt!
Jag har gallrat o gallrat, men ändå har stora grenar knäckts. Fy så hemskt Rolf är högt uppe i toppen o försöker plocka, jag fryser ner massor av plommon som jag bara kärnat ur o kokat upp en sväng! De hamnar i gröttallriken under vintern.
Efter allt kalasande i dagarna fyra tror jag mitt 60-års kalas är slut.
Det har blivit många kakor o mycket mat, nu måste jag hinna o ta fram stavarna igen.

1 kommentar:

Britt sa...

Då får man gratta i efterskott. Himmel vad plommon//Britt