torsdag 21 maj 2009

Läxan



På min roskursutbildning fick jag veta att jorden ska gå över ympstället på rosorna.
Tyvärr har jag inte gjort detta, tror nog att rosen Sympati har känt sig som en tand utan tandkött! Förlåt snälla snälla, jag ska försöka återställa. I dag har vi hämtat höhässjestörar hos ett par kompisar, vi har besök av ett barnbarn, gissa vad som hänt?
Barnbarnet har fixat en mycket fin sarg runt rosorna, vi har bundit ihop störarna med ståltråd och sedan lagt ett nät innanför, samt fyllt upp med jord.
Gissa vem som blev gladast?
Mormor förstås, för jag vill ju att blommorna ska trivas.
Dagen är fylld med upplevelser, flera blommor ska ner i jorden, både uppdrivna och plantor som jag fick av kompisen.
Det kommer att bli fint.
Efter allt arbete i trädgården smakade det bra med pizza på altanen, samt att vi ska titta om bonden hittar någon tant!

1 kommentar:

Växthusmadam sa...

Trevligt att hitta hit till dig! Vilket fint staket du hade i ett tidigare inlägg, riktigt trevligt!
Ha det bra önskar Växthusmadam