tisdag 1 december 2009

"Hagförspöjk"



Nu har vi utökat familjen!
Ja,ja....inte så som du tror, jag är för gammal. Men..jag har fått min fina födelsedagspresent av Rolf. Först var det en "vanlig staty" som var på önskelistan, men då måste man tydligen åka ända till Spanien, o det finns inte tid för detta just nu.
Förra veckan var vi till Hagfors, i en affär hittade jag denna glada Hagförsing i gjutjärn! Ingen mat ingen skötsel, man kan hantera den kärleksfullt med att bara byta blommor i krukan.
Just nu är det granris från skogen o en ljusslinga som förgyller upp tillvaron i decembermörkret.
Drömmer om blommor i olika perioder som tex en stor bukett med prästkragar eller full i rosor.
Kransen är en blandning från Kroatien(kottarna),Thailand (grenen)
Säffle(lingonriset) två fåglar från min hemstad Hagfors.
Känn dig välkommen, om du har vägarna förbi, vi bjuder på glögg o russin.
Decemberkram

Inga kommentarer: