söndag 13 februari 2011

Kafferep

I går lördag var jag o två kompisar till Östra Ämtervik på kafferep!
Först bjöd Susanne på vetebulla, sedan var det 14 sorters kakor!
Gissa om man längtade, de såg väldigt goda ut, o kakorna var mycket goda det fanns alla sorters kakor allt från hjärtan till vanliga drömmar.
Hon hade bakat bullarna på morgonen, det luktade nybakat i hela Stallet!
Susanne berättade hur det gick till på ett vanligt kafferep förr i tiden, det var roligt att höra, på vårat kafferep kom vi igång med "tölinga" också.
Det pratades o skrattades åts kakor o drack kaffe, jag stoppade magen full så jag mådde nästan illa, men man måste ju smaka på allt. Nästa kafferep hoppas jag att storleken blir mindre. Tårtan var himelsk med ett stort moln ovanför, gissa vad det innehöll? Jovisst grädde.
Lottdragning o mera kaffe en reporter från en ny tidning, lite tips från andra bloggare, men framför allt var det ett fint öppnande på en kommande bra framtid i både bakverk o stall, jag önskar dej grattis Susanne.

Inga kommentarer: