söndag 6 februari 2011

Köksstolar

I väntan på våren, har jag börjat med lite renovering igen.
Kökssoffan har slipats i källaran, det var massor av gammal lack o många hack!
Jag började slipa, men mina armar o axlar orkade inte, naturligtvis kom Rolf till min hjälp. Han tog slipmaskinen o gissa om det blev fint.Det var damm i hela källan vilket gjorde att det blev städat också!

Bild kommer en annan dag.
Våra köksstolar har blivit fula i färgen för det är ekstolar som jag oljat in, nästa steg i denna renovering var att ta hjälp av Flytande galltvål!
Det är en tvålbas av biologiskt odlade vegatabiliska oljor som tex oxgalla,etanol,glycerin,citronsyra, samt eteriska oljor. Tvättningen blev i badkaret, slipningen i källaren o den nya inoljningen i tvättstugan. Men............ vilken skillnad!!

Inga kommentarer: