söndag 20 mars 2011

Historia

Rolf o jag flyttade till Säffle år 2000, vi ville bygga upp en framtid inför pensioneringen, skaffade hus o skapade en mycket fin trädgård.
Mitt arbete i Säffle kommun skulle tas bort, pengar skulle sparas! Jag blev uppsagd 1 september 2010. Det var hemskt, efter 22 år inom LSS.
Direkt efter uppsägelsen, började jag må dåligt. Vår planering hade spruckit.
Jag har gett hela mitt liv åt att stötta o hjälpa andra människor, helt plötsligt är allt borta. Jag tycker synd om folk, som behöver stöttning med olika saker, kommunen sparar kortsiktigt, det blir dyrt att bygga upp igen.
Besvikelsen tar över.
En natt bestämde jag mig för att prata med Rolf, kan vi börja ett nytt liv?
Flytta o starta om i en annan kommun.
Efter en tid, har vi bestämt oss, vi lämnar Säffle.

Många personer reagerar kraftigt, då vi byggt upp en mycket fin trädgård,
visst känns det, men vi har njutit av alla stunder, nu blir det historia.
Jag kommer att lägga ut lite saker till försälning på bloggen, är du intresserad av något kan du maila.
Jag lägger ut saker ca 2 ggr/vecka, kolla gärna under Försäljning "Droppen"
För det kändes som sista droppen, man har satsat mycket av sitt liv, o helt plötsligt är det bara en droppe kvar!

Inga kommentarer: