söndag 19 juli 2009

Utflykt



Huset Ni ser på bilden, är en kopia av min mormor o morfars hus. Jag var ca 4år vi var på besök hos dem, min mamma o jag. Jag minns fortfarande dofterna från köket, jag kommer ihåg att min mormor alltid var pigg o glad trots att hon slet för sin familj med 11 barn o ett jordbruk. Hon gillade att gå barfota, hon kunde göra allt hon är en stor förebild för vardagens kvinnor och mig. Stugan på bilden har min morbror gjort, han är också en pärla, snart 80 år, cyklar minst 3 mil två dagar i veckan, badar och snidar hus. Nu ska det bli en herrgård! Sedan är det min tur, jag önskar en kopia av min mormor o morfars hus. Utflykten gör att man blir glad, träffa släkten, träffas och minnas. Jag vet att vi hoppade i sängarna o sjöng när vi träffades som barn.I dag blev magen blev fylld med mycket god mat, tupplur på gräsmattan i nyinköpt solstol, dopp i sjön och trevligt sällskap. Min moster o morbror står för familjens Johanssons historia, två människor som för livet vidare genom både dikter och snide, gå gärna in på rubriken dikter. Ingegerd har skrivit dem.
Värmland är som vackrast just nu, njut o släpp loss!
I möra är det nytt kafferep!

Inga kommentarer: