fredag 15 januari 2010

Dokumentation


Det nya året bjuder mig till minnen!
Jag har nu åter börjat rensa i källaren, saker samlas till en loppis, andra saker slänges, men nu kommer alla minnen fram.
Jag har verkligen gjort mycket i mitt liv, jag kan lugnt sätta mig och le!
Vissa saker har jag inte tittat på kanske upp till 10-20 år i kartonger. Jag sparade nämligen alla vävnotor som jag har gått på kurser, idag har min värk gjort att jag aldrig kommer att väva igen, jag har sålt mina vävstolar, nej en har jag kvar en bandvävstol.
Jag gick på en vävkurs 1988 vävde kökshanddukar som jag idag använder fortfarande, men den första var det lite kupiga kanter, men va gör det. Ingen besökare har ännu kommenterat handduken där han hänger. Visst är det roligt att titta över sitt liv o minnas roliga stunder, tänk så många trevliga människor man träffat på alla dessa kurser. Samt att linneskåpet innehåller lite minnen.
Jag har naturligtvis dokumenterat alla trampor, hur man knyter upp, och sånt. Men nu har jag kastat allt. Jag öppnar mina sinnen för nya infallsvinklar i livet.

Inga kommentarer: