torsdag 7 januari 2010

Haftesbol-Hagfors

Jag har fått ett helt HUS!
Min morbror Bo Johansson i Kristinehamn har gjort en kopia av min mormor och morfars hus i Haftesbol. Han är en stor träsnidare som gör både figurer och hus. Han har en utställning i Kristinehamn på några av sina hus. Under helgen gjorde vi ett besök, jag visste att jag skulle få en kopia på mina anfäders hus. Jag är mycket lycklig! Min moster, hans fru, Ingegerd har ju skrivit massor av dikter, flera av dem är ju publicerade i tidningar, men hon skriver mycket bra, flera av dikterna har anknytning till gamla tider. Bo har dokumenterat sitt liv i figurer och han har snidat ut massor av fina "gubbar", jag hoppas att flera kan få njuta av deras konst.
Det svart-vita fotografiet är Bo liten baby och sitter i min mormors knä!
Tänk vilken lycka för mig att ha både hus och gammalt foto av min mormor, som var född i slutet av 1800-talet.

Inga kommentarer: