söndag 25 april 2010

Vårbord


Nu kommer mina krafter slutligen tillbaka, och då längtar man ut i trädgården.
Orkar vara ute en liten stund, njuter av vårluften.
Vårens första installation blir ett inköpt bord från Gunnarskog, glaskulor från min mamma, penseérna från vår härliga blomsteraffär i Säffle-Pomonadalen.
Bordet har blivit placerat mitt utanför ytterdörren, så välkommen gäst ser vårt inbjudande blomsterbord.
När dessa blommor är slutblommade har jag tänkt byta ut dem med några andra.
Njut av dagen i ditt liv.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, så fint det blev, Lena! Glöm inte att penséer kommer igen om man kapar dem till en halv dm:s höjd. De ser förskräckliga ut i en-två veckor och sedan blir de lika fina som förut. Även om du förstås vill ha något annat på det fina blomsterbordet, är det kanske synd att slänga penséerna:)
Ha det gott, Charlotta

Madame C sa...

Hej igen,
Jag skulle jättegärna vilja beställa 10 st sådana där fina skyltar, men min mejl ligger nere för tillfället. Kanske du kan ta emot beställninge så här, så bekräftar jag så fort mejlen funkar?
Ha det gott, Charlotta