lördag 16 augusti 2008

E-18



Du som läser min blogg, vet att vägarbete pågår i Segmon!

Under några dagar förra veckan arbetade jag och Rolf med att lägga ner tegelstenar på sidan av gången för att binda upp jorden. Tyvärr tog stenarna slut och vi letar efter begagnade stenar. Som Du vet försöker jag återvinna i min trädgård och vill gärna ha begagnat

Det blir mycket bra med en gång i mitten av rabatten, då kommer man lätt emellan blommorna för att både rensa och lukta. Av ett par kompisar fick vi några stenar som jag har gjort till ett övergångställe, för humor måste ju med i rabatten. Vår gäst på övergångstället är inköpt på loppis.

Några växter får också byta plats, nu när hösten gör sitt intrång. Av en läromästare fick jag ett råd år 1972 att dela/flytta växter är mycket bra, för då föryngrar man rotsystemet, och blomman trivs ännu mera. Något att tänka på, eller hur?

Inga kommentarer: