fredag 6 februari 2009

Marknad




Marknader är alltid roligt att besöka, denna marknad i Au Nang var uppdelad i kött-fisk-kläder och blommor. Vi tittade naturligtvis på allt, det var mycket rent, nästan inga flugor! Köttet var i en särskild byggnad som det var lite kallare i temperaturen, till sist kom vi till blommorna, jag köpte en stor bukett med Lothusblomman som jag senare placerade på vår balkong i en vattenflaska som vi skar av till vas. Helt underbar bukett, det var knoppiga blommor men på bilden finns också en utslagen blomma.


Jag skulle kunnat köpa ett helt hav, vilka färger, olika nyanser och storlekar. Men man gläds åt minnet att gå där på marknaden bland alla dofter av kryddor lite grilldoft samt frukt o kläddofter. Visst är det underbart att kunna förflytta sig till en annan världsdel och vara med i vardagen.




En frågande kommentar till förra inslaget var om jag hade övervikt i bagaget, för alla fina snäckor o stenar. Nej, men högen var stor till städerskan, du förstår vad jag menar!

Inga kommentarer: