måndag 6 oktober 2008

Spa-semester

Utsikt från flyget

Under en underbar semestervecka har vi upplevt många spabehandlingar. Det fanns olika typer av bad, jag har även testat gyttjebad. Skönt? Nej, jag kunde inte med lukten, men badet gjorde säkert mig nyttigt.

Det fanns även Lavastens massage, tyvärr hann jag inte testa detta, för jag hade 3-4 behandlingar varje dag, och man blev helt avslappnad av det, så flera behandlingar orkade jag inte med. Det fanns även roliga saker att titta på utanför Spa-hotellet i Ösel-Estland. Vi besöket en sjö som ser ut som en helt rund skål med grönt vatten, när man står vid kanten av den.

Den har funnits där i ca 2000 år och har genom historien ansetts vara en magisk plats där det skett mycket offer. Kratern skapades av en störtande meteorit och har en diameter på 110 meter och är en av de största meteoritkratarna i Europa.

Om detta är årets badbalja vet jag inte för jag testade inte ens med foten, men det var vackert.

Inga kommentarer: