måndag 17 augusti 2009

Omklädningshytt


Detta är Lidsbrons fräckaste ställe!
På vår resa upp i norra delen av Värmland, stannade vi vid Lidsbrons badplats.
Jag blev mycket glad att se forna tiders omklädningshytt. Jag kommer ihåg doften, känslan av att sätta på sig baddräkten för att ta sig ett dopp. Själv badade jag i Hagälven som liten, där fanns en likadan badhytt, jag kommer ihåg att jag hade min badring på pakethållaren som jag cyklade med ner till badet.
Det var en inneslang till ett däck!
Lärde mig simma gjorde jag vid Rådasjön, det jag kommer ihåg mest av simträningen var min oranga mugg, som jag hade saft i! Konstigt att jag minns mat o dryck men ej hur kallt det var i vattnet.
Men .......visst var det kul att läsa texter, en del fräcka, men det fanns älskvärda meningar också. Varför byggs det inte badhytter idag?
Kanske för dyrt, men doften o spänningen i alla grenhålen.
Simma lugnt!

Inga kommentarer: