lördag 30 augusti 2008

Auktionsfynd



Augusti månad sjunger på sista versen! Tiden går fort, idag plockade jag några bönor till middagen, det är härligt att gå till "Bönhuset" och plocka grytan halvfull med bönor!

Nu är alla äpplen uppätna på trädet, tomaterna är snart slut, det finns några kvar i bönhuset.

I dag lördag har jag gjort fynd! Vi har varit på auktion, ropat in ett pelarbord för 50 kronor! Samt en slipsten för 70 kronor! Vart jag ska placera dessa saker vet jag inte, men jag tycker ju om att spara på sten och naturligtvis gäller det även slipsten. Hoppas det blir en fin söndag med mycket solsken, så vi "människor" kan njuta av solen.

På auktionen fanns mycket spännande att köpa, zinkbaljor, tvättbrädan, järngrytor men...... allt detta har jag redan och trädgården är ju begränsad.

Inga kommentarer: