tisdag 9 december 2008

Lucka 10




Nr 10 är Viktorias lyckotal. Viktoria och jag tog 60 bilder i skogen inför adventskalendern.
Vi var ute i två timmar, lekte med kameran i olika vinklar.
Jag blir lite avundsjuk på Grums hemsida, de har en jättetrevlig adventskalender, där man kan klicka sig fram i rutorna och titta. På min blogg finns inte de möjligheterna, men jag betalar ju inget för att blogga och en hemsida kostar pengar.
Jag har hört av ungdomarna som ritat att de tyckte det var kul att se sina bilder i datorn, och vi har några bilder kvar fram till julen.
Men idag är det Viktoria som har tecknat en tomte, hon går på Fageråsskolan i Kils kommun

Tomteparet stävar uppåt i backen, ibland känns det så för oss alla, att man går upp i en backe, någon tid efter känns det lättare och målet blir ljusare, nu tänker jag på den mörka årstiden, snart vänder det och det blir ljusare igen.
Teckningen är ritad av Viktoria, bredvid tomten står en släde, ja det sätter fart på fantasin, vart ska tomten åka?

Inga kommentarer: