måndag 8 december 2008

Lucka 9




Vilken tur!
En kvinna samlar på pepperkakemått, och jag fick chansen att låna denna samling.
Annie och jag bakade pepparkakor en dag, tänk som 4-åring att få välja på motiv allt från hjärtan till apor och motorcyklar, det var en dröm. Hon bakade en hög till dagmamman Lisa som har många barn hos sig och Annie valde med omsorg vilken pepparkaka varje barn skulle få. Det blev en stor hög till mamma och pappa samt alla syskon också. Vi saknade en mobiltelefon i måtten, för några av syskon är i SMS-åldern,du vet!
Det är roligt att baka pepparkakor, den köpta degen är lagom både till färdiga kakor och att stoppa någon degbit i magen.

Du som följt min trädgårdsblogg under hösten vet att jag är intresserad av vardagskultur.
Ni kommer väl ihåg att lägga iblöt lutfisken i dag på Anna-dagen!


Sebastian har ritat jättefina gubbar, om det är pepparkakegubbar eller tomtegubbar vet jag ej,
Men två av gubbarna har skägg, har du sett det?
Gubbarna sträcker ut armarna till en bamse kram, visst har vi härliga ungdomar!

Inga kommentarer: