fredag 12 december 2008

Lucka 13




Inför julen tänker jag på olika leksaker som jag hade när jag var liten, på bilden syns min dockvagn vart den var inköpt vet jag ej, men jag läste i ”Den gamla Postorderkatalogen som berättar” från Oscar Ahrén Stockholm att man kunde skicka efter en dockvagn Nr 119 P768 i allra modernaste barnvagnsmodell, med nerfälldbar sufflett förnickalade stormstänger och handtagsstänger samt skivhjul. Utvändig längd 50 cm. En alltigenom gedigen och vacker vagn i bästa utförande. Finnes i färgerna creme och modegrönt.
Pris 27.50
I denna vagn bäddades dockorna upp och ner, min mamma sydde olika kläder till min käresta docka.
I dagens tider är det också många förväntningar om vad man kan få i sina paket.


I dag är det alla lucians dag, hoppas du kan möta någon med lite fika som gör att stämningen blir härlig.I går fredag möte jag trevliga lucior på Hyttegatan.

Inga kommentarer: