onsdag 10 december 2008

Lucka 11







Vågar du utmana tomten!
Säffle kommun uppmuntrar sina anställda att motionera
, har olika lockbeten, tex att man kan vinna olika saker genom att varje dag göra någon slags motion utöver det vanliga.
Jag har min motion i Trebacksspåren, det finns massor av stigar och små mysiga vägar. En del är anlagda av kommunen och en del har bara blivit till genom att folket går ofta där.
Jag njuter av mina promenader i skogen med mina stavar, som är mycket bra för min kropp!
Naturligtvis fick tomteparet följa med på en promenad som Viktoria och jag gjorde i skogen.
Kommunens anställda skriver upp sina egna gjorda aktiviteter och kan deltaga i ett må bra projekt,.
Gissa!!!! Jo jag vann en fin pläd, bytte till en färg som passade i mitt hem, men vilken lycka.
Hoppas du som läser detta, går i skogen eller motionerar på andra sätt, för under julen vet vi att man äter extra mat, och det är bra att förebygga.
Mikaela har ritat sin tomte, jag tycker mig se en stav vid ena benet, den tomten kanske är på väg till skogen, vi kanske syns.
Efter promenaden är det skönt att mysa, på bilden sitter tomteparet inbäddade i min nya pläd.

Inga kommentarer: